Sunday, November 12, 2017

PA beker contest (Dutch)

Ik ben geen man voor contesten. Maar de PA beker contest vind ik dan wel weer leuk om even aan mee te doen. De condities waren belabberd. Vanaf 10 uur lokale tijd ging het nog het beste op 80 meter. Daar heb ik ook de 12 stations gewerkt. Niet veel, maar ja, ik heb geen 80 meter antenne maar stem mijn HyEndFed af op 80 en dat gaat redelijk tussen 3700-3800 KHz. Daaronder loopt de SWR snel op. De efficiency zal niet best zijn. Maar goed toch wat kunnen werken. Op 40 meter was het niet te doen. Ik hoorde alleen veel Italianen. Heb er ook een paar gewerkt, maar geen NL stations op 40 meter. Na 11 uur ben ik maar gestopt. Wel Bas PE4BAS gewerkt op 80 meter en dat is altijd leuk om een fellow blogger tegen te komen.

2 comments:

  1. Ja het was bagger dit keer Paul, maar ik kon je goed horen hoor. Zeker wel een S5-7. Op 40m maar 9 stations kunnen werken en dat met heeeel veel moeite. Nou het is weer achter de rug. Volgende week de 11 steden contest, als de condities zo blijven hoef ik de radio niet eens aan te zetten...73, Bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. hallo Bas, jij kwam hier ook goed door. Zelf werkte ik met 100 watt dit keer. De condities waren slecht dit keer. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. 73 Paul

      Delete

Popular Posts